Sąd
Mapa: Sąd Rejonowy w Bydgoszczy X Wydział Ksiąg Wieczystych
Adres: Sąd Rejonowy w Bydgoszczy X Wydział Ksiąg Wieczystych
Dane kontaktowe:
(52) 325 33 44 Biuro Podawcze, pok. 8
(52) 325 33 41 Ekspozytura Centralnej Informacji, pok. 8
O instytucji:
przeglądarka ksiąg wieczystych
Przewodniczący Wydziału SSR Aleksandra Rękawek-Kunk
Kierownik Sekretariatu Edyta Polewczyńska
Dane kontaktowe:
ul. Wały Jagiellońskie 2
85-128 Bydgoszcz
Parter, pok. 2
Kierownik sekretariatu: | +48 (52) 325 34 60 |
Fax: | +48 (52) 325 34 61 |
Biuro Podawcze, pok. 8 | +48 (52) 325 33 44 |
Ekspozytura Centralnej Informacji, pok. 8 | +48 (52) 325 33 41 |
Czytelnia Ksiąg Wieczystych, pok. 8a | +48 (52) 325 33 42 |
E-mail: | xkw@bydgoszcz.sr.gov.pl |
Godziny urzędowania sekretariatu:
- poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30
- w poniedziałki sekretariat wydziału dyżuruje w godzinach od 15.30 do 18.00
Właściwość miejscowa:
X Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgi wieczyste dla nieruchomości położonych na obszarze gmin:
- Bydgoszcz
- Białe Błota
- Dąbrowa Chełmińska
- Dobrcz
- Koronowo
- Nowa Wieś Wielka
- Osielsko
- Solec Kujawski
Właściwość rzeczowa:
W Wydziale rozpoznawane są wnioski:
- założenie księgi wieczystej
- o wpis w księdze wieczystej
Ważne informacje:
- W Wydziale nie ma możliwości ustalenia numerów ksiąg wieczystych po adresie nieruchomości. Taka usługa dostępna jest w wydziałach mienia i geodezji Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego.
- Dokumenty, aby mogły być podstawą wpisu w księdze wieczystej, powinny być złożone w odpowiedniej formie, np. wypis aktu notarialnego, odpis orzeczenia sądowego, decyzja administracyjna, tytuł wykonawczy, oświadczenie z podpisem notarialnie poświadczonym, wypis z rejestru gruntów. Podstawą wpisu w księdze wieczystej nie może być kopia dokumentu.
Biuro Podawcze
Przyjmowanie wniosków o założenie księgi wieczystej i o wpis w księdze wieczystej. Wniosek powinien być sporządzony na urzędowym formularzu. Wzory formularzy są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości pod adresem:
http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje/nowa-ksiega-wieczysta/
Ekspozytura Centralnej Informacji
Przyjmowanie wniosków o wydanie odpisu księgi wieczystej i zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej oraz wydawanie tych dokumentów.
Opłaty: odpis zupełny 60 zł, odpis zwykły 30 zł, zaświadczenie o zamknięciu księgi wieczystej 10 zł.
Powyższe opłaty można uiszczać w kasie X Wydziału Ksiąg Wieczystych.
Kasa Ekspozytury Centralnej Informacji czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 14.30.
Osoba zainteresowana składa wniosek na formularzu KW ODPIS wraz z dowodem uiszczenia w kasie Sądu Rejonowego wymaganej opłaty. Formularz dostępny jest na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości:
http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje/nowa-ksiega-wieczysta/
Odpis zostanie wydany w dniu złożenia wniosku po sprawdzeniu tożsamości wnioskodawcy.
Odpis księgi wieczystej prowadzonej w systemie informatycznym może uzyskać każdy, bez wykazywania interesu prawnego. W ekspozyturze Centralnej Informacji są wydawane również odpisy ksiąg wieczystych prowadzonych w systemie informatycznym przez inne sądy. We wniosku należy podać numer księgi wieczystej wraz z kodem wydziału prowadzącego księgę wieczystą np. kod tut. Wydziału BY1B.
Czytelnia Ksiąg Wieczystych czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 14.00.
Przeglądanie ksiąg wieczystych w wersji elektronicznej po podaniu numeru księgi wieczystej przez zainteresowanego. W Wydziale nie ustala się numerów ksiąg wieczystych wg położenia nieruchomości.
Przeglądanie ksiąg w wersji papierowej oraz akt ksiąg wieczystych po wcześniejszym zamówieniu osobistym lub telefonicznym na konkretny termin wyznaczony przez pracownika czytelni (ok. od 1 do 3 dni). Numer telefonu do Czytelni Ksiąg Wieczystych: +48 (52) 325 33 42.
Prawo wglądu do akt ma notariusz lub osoba mająca interes prawny np. właściciel nieruchomości, jego następca prawny np. spadkobierca posiadający postanowienie o nabyciu spadku, wierzyciel właściciela dysponujący tytułem wykonawczym.
Godziny przyjęć z pierwszeństwem poszczególnych grup zawodowych:
- notariusze:
- poniedziałek , środa - 8.00 – 10.00
- wtorek, czwartek, piątek - 8.00 – 9.00
- radcowie prawni, adwokaci:
- poniedziałek 10.00 – 12.00
- pośrednicy w obrocie nieruchomościami:
- poniedziałek 10.00 – 11.00
- pracownicy Wydziałów Geodezji Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego:
- czwartek, piątek 9.30 – 11.00
Galeria:
Ocena internautów:
Wyślij wiadomość do instytucji:
Komentarze internautów:
Tagi:
Ostatnia data aktualizacji: 2013-01-19 09:50:43
Średnia Ocena: 3.60
liczba ocen: 28